In 3 stappen naar de meest passende hulp
1. Vul de aanmeldvragenlijst in
Kies de route die bij jou past: behandeling op onze praktijk of online en vul de vragenlijst in. De ingevulde vragenlijst zal naar ons beveiligde electronisch cliënten dossier worden verzonden

2. Plan een telefonisch aanmeldgesprek (pre-intake) in
Plan vervolgens in de aanmeldvragenlijst een telefonisch aanmeldgesprek (pre-intake) met ons in. In het telefonisch aanmeldgesprek zullen we samen je hulpvraag en klachten doornemen

3. Koppeling psycholoog
Na het telefonisch aanmeldgesprek koppelen we je aan de meest passende Mentaalvrij psycholoog voor jouw hulpvraag. De meeste hulpvragen kunnen wij behandelen. Als dat niet zo is, denken we met je mee over de juiste hulpverlener


Aanmelden praktijk Brielle - Vlaardingen
Wil je behandeld worden in onze praktijk in Brielle of Vlaardingen?
Kies dan voor deze route en meld je aan

Aanmelden online behandeling
Wil je online behandeld worden? Kies dan deze route en meld je aan
* Bij een online behandeling volg je behandeling vanuit huis via een beveiligde beeldbelverbinding. Het kan voorkomen dat één of twee bijeenkomsten op onze praktijk plaatsvinden, bijvoorbeeld een gesprek met de regiebehandelaar of een diagnostisch onderzoek dat niet online kan worden afgenomen. Dit gebeurt altijd in goed overleg, zodat je behandeling niet in de knel komt met reistijd, vervoer of de voortgang van je traject
Vragen of advies nodig?
Weet je niet zeker welke aanmeldroute het beste bij jou past, of wil je eerst wat meer informatie? Bel of mail ons gerust. We denken graag met je mee!
📞 085 004 32 64
✉️ info@mentaalvrij.nl
Belangrijke informatie
> Verwijsbrief
Het telefonische aanmeldgesprek (pre-intake) kan alleen doorgaan als wij de verwijsbrief van je huisarts hebben ontvangen
Heb je je verwijsbrief nog niet aangeleverd? Stuur je verwijsbrief dan voor de pre-intake datum per e-mail naar ons op via info@mentaalvrij.nl
> Kosten (vergoed vanuit basisverzekering)
Voor de pre-intake brengen wij kosten in rekening, die vergoed worden door je zorgverzekeraar. De pre intake bestaat uit de volgende activiteiten:
-
Voorbereiding: verwerken en doornemen van de ingevulde aanmeldvragenlijst
-
Pre-intakegesprek: telefonisch bespreken en verduidelijken van de klachten en hulpvraag
-
Professionele analyse en advies: beoordeling door de regiebehandelaar, koppeling aan passende behandelaar en terugkoppeling van het advies/planning
De kosten worden verwerkt conform het bekostingingsmodel in de GGZ (het Zorgprestatiemodel) en worden vergoed vanuit je basisverzekering. Indien wij een contract hebben met je zorgverzekeraar zullen wij de kosten rechtstreeks bij je zorgverzekeraar declareren. Indien wij geen contract hebben met je zorgverzekeraar ontvang je van ons een factuur die je zelf kunt declareren bij je zorgverzekeraar
Indien je niet 100 % van de kosten vergoed krijgt kun je gebruik maken van onze kwijtscheldingsregeling voor niet vergoede kosten - de eigen bijdrage. Lees hier meer over de kwijtscheldingsregeling: Kwijtscheldingsregeling
> Wachttijd
De wachttijd voor een vervolgafspraak - behandeling kan variëren afhankelijk van de hulpvraag. Je kunt hier de gemiddelde wachttijd per locatie en voor online behandeling inzien: Beschikbaarheid
Heb je vragen of wil je meer informatie? Neem gerust contact met ons op, we helpen je graag verder via 085 004 32 64 of info@mentaalvrij.nl