Plan een telefonisch aanmeldgesprek met ons in

Heb je een verwijsbrief ontvangen van bijvoorbeeld je huisarts?

Door de aanmeldvragenlijst in te vullen en een telefonisch aanmeldgesprek (pre intake) met ons te plannen krijgen we een goed beeld van jouw hulpvraag en klachten. Zo kunnen we samen kijken welke hulp het beste bij jouw behoeften past 

 

Mentaalvrij 109 1.000+ geholpen cliƫnten Beoordeeld met een 8.8 Onze psychologen staan voor je klaar
Hero

In 3 stappen naar de meest passende hulp

1. Vul de aanmeldvragenlijst in

Vul de aanmeldvragenlijst via de link onderaan deze pagina zo volledig mogelijk in. Je ingevulde aanmeldvragenlijst zal naar ons beveiligde electronisch cliënten dossier worden verzonden

1951

2. Plan een telefonisch aanmeldgesprek (pre intake) in

Plan vervolgens in de aanmeldvragenlijst een telefonisch aanmeldgesprek (pre intake) met ons in. In het telefonisch aanmeldgesprek zullen we samen je hulpvraag en klachten doornemen

Hand Holding Mobile Phone With Chat Messages On Screen

3. Koppeling psycholoog

Na het telefonisch aanmeldgesprek koppelen we je aan de meest passende Mentaalvrij psycholoog voor jouw hulpvraag. De meeste hulpvragen kunnen wij behandelen. Als dat niet zo is, denken we met je mee over de juiste hulpverlener

579

Belangrijke informatie

> Verwijsbrief

Het telefonische aanmeldgesprek (pre-intake) kan alleen doorgaan als wij de verwijsbrief van je huisarts hebben ontvangen

Heb je je verwijsbrief nog niet aangeleverd? Stuur je verwijsbrief dan voor de afspraakdatum per e-mail naar ons op via info@mentaalvrij.nl

> Kosten (vergoed vanuit basisverzekering)

Voor de pre intake brengen wij kosten in rekening, die vergoed worden door je zorgverzekeraar. De pre intake bestaat uit de volgende activiteiten:

  • Voorbereiding: verwerken en doornemen van de ingevulde aanmeldvragenlijst

  • Pre-intakegesprek: telefonisch bespreken en verduidelijken van de klachten en hulpvraag

  • Professionele analyse en advies: beoordeling door de regiebehandelaar, koppeling aan passende behandelaar en terugkoppeling van het advies/planning

De kosten worden verwerkt conform het bekostingingsmodel in de GGZ (het Zorgprestatiemodel) en worden vergoed vanuit je basisverzekering. Indien wij een contract hebben met je zorgverzekeraar zullen wij de kosten rechtstreeks bij je zorgverzekeraar declareren. Indien wij geen contract hebben met je zorgverzekeraar ontvang je van ons een factuur die je zelf kunt declareren bij je zorgverzekeraar

Indien je niet 100 % van de kosten vergoed krijgt kun je gebruik maken van onze kwijtscheldingsregeling voor niet vergoede kosten - de eigen bijdrage. Lees hier meer over de kwijtscheldingsregeling: Kwijtscheldingsregeling

> Wachttijden

De wachttijd voor een vervolgafspraak - behandeling kan variƫren afhankelijk van de hulpvraag. Je kunt hier de gemiddelde wachttijd per locatie inzien: Beschikbaarheid

Heb je vragen of wil je meer informatie? Neem gerust contact met ons op, we helpen je graag verder via 085 004 32 64 of info@mentaalvrij.nl

Afspraak Maken Afbeelding

Meld je aan bij Mentaalvrij

Klik op de link om naar de aanmeldvragenlijst te gaan